MS-Logga

Välkommen till Upplevelserummet för Microsoft Office 365

Microsoft Office 365 är full av möjligheter och därför finns också många frågor och funderingar. Vad är Office 365 och vad är det som är så bra med det? Hur ser SharePoint ut egentligen och hur använder man Exchange på bästa sätt? Vilket värde har Project just för oss? Frågorna är många och vi hjälper er att reda ut på vilket sätt dessa produkter kan lösa just er verksamhets olika behov.

Planerar ni att börja använda Microsoft Office 365 på er arbetsplats, eller precis har implementerat det men vill arbeta mer produktivt? Upplevelserummet ger er möjligheten att i en trygg arbetsliknande miljö testa Microsofts produkter. Innehållet är inte branschinriktat och har avsiktligt ett allmänt innehåll för att fungera för alla.

Vi hjälper ditt företag att arbeta smartare och mer produktivt

Syftet med Upplevelserummet är inte bara att du skall förstå Microsofts olika produkter. Vi tittar även tillsammans på frågor om hur verksamhetens gemensamma rutiner ser ut idag och om det finns gemensamma arbetsytor för olika typer av information. Utifrån det utformar vi sedan förslag på hur du kan arbeta effektivare i din vardag. Upplevelserummet hjälper dig alltså att ta reda på hur just ditt företag kan nyttja plattformen för bästa resultat, lösa affärsproblem i verkligheten, samt hur du kan förbättra effektiviteten i faktiska affärssituationer.

Hur går det till?

Upplevelserummet är utformat som en workshop. I ett rollspel får du tillsammans med vår handledare klicka dig fram i en riskfri och unik miljö som utspelar sig på ett fiktivt företag. Du får uppgifter som ska lösas och får på det sättet se värdet av hela Microsofts plattform och den sömn- lösa kedjan mellan alla produkter. Vidare ges du på olika enheter möjlighet att utforska produkterna efter önskemål och behov.

Själva konceptet är framtaget för att vara interaktivt, roligt och verklighetsförankrat. Vi går gemensamt igenom lösningar och produkter – hela tiden efter behov, önskemål och problem. Under Upplevelserummet får alla frågor ett konkret och tydligt svar.

Värdet ligger just i att du som kund själv kan bestämma riktningen, ställa de ”dumma frågorna” och på riktigt testa på finesserna och funktionerna med varje produkt i produktivitetsplattformen.

Så här går det till

Varje deltagare i Upplevelserummet får ett inloggningskonto för en påhittad anställd på ett fiktivt företag. Sedan tar sig deltagarna igenom en handling som är uppbyggd kring sex olika scenarier. Vilket eller vilka scenarier ni går igenom beslutar ni tillsammans med gruppledaren innan sessionen. Det hela utspelar sig i en riskfri miljö där deltagaren uppmuntras att våga klicka, testa, radera eller lägga till något – det finns inga rätt och fel. Sessionen leds av en expert inom området som hela tiden är med och visar, förklarar och stödjer.

Upplevelserummet är i korthet ett forum för att visa, testa och förklara affärsnyttan med funktionerna för slutanvändaren av Microsoft Office 365.


Pris per deltagare

SEK 3 480

ex moms

  • 3 tim lärarledd genomgång av funktioner i Office 365
  • Arbeta mer produktivt oavsett var du befinner dig
  • Kombinera dina Microsoftverktyg och anpassa dem efter dina behov
  • Arbeta med och dela dokument tillsammans på bästa sätt
  • Effektivare samarbete med dina kunder
  • Upptäck hur ni enkelt kan kommunicera i realtid

Intresseanmälan!

 

Så lång är en session

En session i Upplevelserummet tar generellt tre timmar, men det går bra att skräddarsy både tider och innehåll. Varje deltagare uppmuntras att vara aktiv under och får således tillgång till varsin dator.

Produktiv var du än är

Produktivitet innebär att producera bästa möjliga resultat på kortast möjliga tid. Att kunna arbeta var du än är en av de viktigaste förutsättningarna för att vara produktiv – och idag är det möjligt. Oavsett om du är på kontoret, hemma eller på resande fot kan du smidigt hantera din e-post, ha tillgång till din och andra personers kalendrar för att planera möten, arbeta med dokument tillsammans med kollegor och hålla kontakt med ditt sociala nätverk. Det första steget är att utrusta er med de bästa verktygen.

Ta kontroll över din inkorg!

E-post är en stor del av affärsverksamheten för många företag, vare sig du pratar med potentiella kunder, bekräftar offerter från leverantörer eller samordnar möten med kollegor. Att få snabb information kan vara avgörande för dialogen med kunder. För de flesta är det en utmaning att hinna agera på de tio- eller hundratals meddelanden som landar i inkorgen varje dag. Med några smarta tips på hur du kan organisera och hantera dina meddelanden blir det lättare att klara av överbelastningen. Microsoft Outlook är utformat för att hjälpa dig hantera information direkt från skrivbordet, en webbläsare eller från din smarta telefon.

O365

Kommunicera i realtid!

Är tankarna på jobbet men kroppen hemma, eller tvärtom? Med kommunikationsverktyget Skype kan du ringa, chatta, dela filer och hålla presentationer eller videokonferenser – allt i ett och samma program. Starta webbmöten på minuten oavsett var du och dina kollegor befinner er.

Integrationen mellan Skype och SharePoint gör det också möjligt att söka efter rätt person eller expertis direkt i chattfönstret. På så sätt sparar du värdefull tid som annars skulle ha gått åt till att leta, och kan snabbare fullfölja ditt uppdrag.

Öka din affärsinsikt!

Vilka är dina mest populära produkter eller tjänster? Vilka av dem har högst vinstmarginal? Hur stor andel av försäljningen kommer från befintliga kunder och hur stor procentandel från nya? Med en tydligare bild av företagets styrkor och svagheter kan du lättare fatta rätt beslut för att driva verksamheten framåt och öka försäljningen.

Med integrationen mellan Microsofts olika produkter kan du analysera, hantera och dela information på flera sätt än någonsin tidigare. Nya analys- och visualiseringsverktyg hjälper dig följa upp och fokusera på viktiga datatrender. Vare sig du sammanställer finansrapporter eller administrerar personalkostnader erbjuds du ett mer produktivt och flexibelt sätt att nå dina mål.

Skapa innehåll tillsammans!

Samarbete handlar om att bli mer produktiv genom att arbeta tillsammans. Med all information samlad på ett ställe kan ni jobba med samma dokument online, delta i konferenssamtal eller dela kalendrar för att planera säljbesök. Undvik förvirringen med olika versioner av samma dokument och glöm tunga inkorgar.

Med ett dokumenthanteringssystem kan ni skapa processer för godkännande av viktiga dokument, exempelvis offerter eller projektplaner. Med hjälp av starka söktjänster blir all information sökbar och lättillgänglig.

Effektivt samarbete med dina kunder!

Ibland har kunden inte möjlighet att träffas. Eller så har inte du det. Med Skypeintegrerat i Outlook kan du säkerställa att ni ändå håller en god kontakt. Att skapa möten på webben idag är enkelt. Kanske vill du dessutom bjuda in passiva åhörare, hålla presentationer eller en extern kontakt som bara kan vara med på mobiltelefon?